Wednesday, March 30, 2022

Hoe mijn reis door de 13 chakra's begon (en het vervolg, medio 2023)

In 2009 kwam ik voor het eerst in aanraking met de 13 chakra's. Ik had wel eerder gehoord dat er meer dan 7 zijn, maar nog niet eerder had ik het zelf zo helder ervaren. Dit was tijdens mijn healing opleiding bij Soare in Voorburg toen we aan het oefenen waren met een healing geven op de organen.

Mijn nieuwsgierigheid naar wat dan het miltchakra of het hogere hart is, werd pas enige tijd later bevredigd. Ik ontdekte dat in een boekje geschreven door Sonia Bos (Werken vanuit de Akasha) er een korte introductie stond in de Aquarius chakra symboliek. In plaats van met kleuren (1e chakra rood, 2e oranje, 3e geel, enz) werkt zij met symbolen en sommige daarvan kende ik al (de roos bijvoorbeeld, als healing symbool). Puzzelstukjes begonnen op hun plek te vallen.

In de jaren die volgden ontwikkelde ik zelf een initiatie, samen met een aantal van mijn leerlingen, vrienden en kennissen uit het bewustwordingswereldje. Tijdens een drietal experimentele meditatie workshops leidde ik ze door de 13 chakra's met behulp van de symbolen, zoals door Sonia beschreven. Het leek wel of ze er telkens bij was, wanneer ik hiermee werkte. De benodigde informatie stroomde als 't ware bij mij naar binnen en de deelnemers bevestigde dit: "alsof je dit al jaren doet..." Ik wist toen nog niet dat ze was overleden.

Ik had de smaak te pakken en voelde dat ik hier meer mee mocht gaan doen. Ik vond het laatste tweedehands exemplaar van Sonia's boekje: "Over 13 chakra's gesproken" en ging aan de slag met een klein groepje geïnitieerde. Wekelijks kwamen wij samen, waar ik ze via geleide meditaties de kracht van de transformatie symbolen liet ervaren. Hun waardevolle feedback leidde mij weer verder en zo verhoogde we elkaars bewustzijn. Met de intentie om nog meer mensen te bereiken, gaf ik her en der individuele en groepsinitiaties. Ook kreeg ik de mogelijkheid om een 13 chakra weekend te organiseren, met 13 deelnemers (mooi hè, hoe de magie van het getal 13 steeds aanwezig was), waar ik Yogadocente Renate leerde kennen.

Renate kwam bij me met de wens om deze nieuwe chakra's in haar yogalessen te integreren. Inmiddels heeft ze 2 boeken geschreven en is een 3e op komst, waar ze nog dieper op deze materie in gaat. Ook organiseerden we samen een aantal workshops, waar we mijn initiaties en haar yoga combineerden (lees hier de ervaringen van de deelnemers). Momenteel zijn we bezig met een serie video's en podcasts op te nemen, waarin we de deelnemers virtueel op reis nemen, door de 13 chakra's en bijbehorende symbolen. Met als vervolg wekelijkse webinars ter begeleiding en verdieping van het transformatie proces, dat deze serie zal gaan teweegbrengen. We verwachten dit rond september 2023 te lanceren.

Wil je op de hoogte blijven, schrijf je dan in op haar nieuwsbrief of volg ons hier op dit blog of onze Facebook pagina



No comments:

Post a Comment