Saturday, August 27, 2022

Tijd voor vernieuwing

Er is nogal wat aan het veranderen in de wereld om ons heen en nog veel meer binnen in ons. Dat komt omdat we naar een hoger bewustzijnsnivo getild worden, wat men ook wel "the shift" noemt, of het ascentie proces. De oorzaak hiervan of de reden waarom, laat ik graag in het midden. Er zijn er genoeg die je willen vertellen hoe of wat, maar hier zit nou juist de grootste verandering in. Waar we voorheen een leraar, meester, yogi of guru nodig hadden om ons de weg te wijzen, mogen we nu gaan ontdekken, dat we allemaal een eigen innerlijke wegwijzer hebben, en daar op gaan vertrouwen.

We bewegen ons dus uit de 'codependency' (de ander nodig hebben, omdat we het zelf niet kunnen) naar 'interdependency' oftewel wederzijdse afhankelijkheid. Jij ontwikkelt jouw individuele kwaliteiten en deelt die met anderen, zonder hier iets voor terug te vragen of nodig te hebben. Deze onvoorwaardelijkheid maakt dat je (weer) een vrij mens wordt. Jij bent verantwoordelijk voor je gezondheid, geluk en rijkdom. 

Door je (weer) te verbinden met De Bron, de Goddelijke kracht die in ons allemaal huist, ga jij (weer) in je eigen kracht staan. Ik zeg "weer" omdat we lang geleden dat al deden, alleen niet zo bewust als dat we dat nu kunnen. De 'val' van Lemuria en Atlantis waren niets meer dan een overgang naar het volgende evolutionaire tijdperk (ook wel epos of epoch genoemd). Althans, dat is hoe ik het zie. Dit zijn geen feiten of statische waarheden, dit is hoe ik het nu ervaar en omschrijf. Dit kan ieder moment zo weer veranderen.

Kies je ervoor dit klakkeloos van me aan te nemen of tegen te spreken, dan mis je eigenlijk de kans die dit nieuwe tijdperk je biedt. Ik stel voor dat je mijn visie niet (tegen)over de jouwe plaatst, maar ernaast. Haal eruit wat met jou resoneert en vul mij aan. Ieder individueel mens heeft zijn of haar eigen blauwdruk en unieke frequentie en perceptie. Voeg de mijne aan de jouwe toe, laat mij je inspireren (en andersom) en zo wordt één + één = drie, zoals man en vrouw samen een kindje op de wereld zetten. Door onze frequenties met elkaar te vermenigvuldigen, ontstaat er een ongekende rijkdom; hemel op aarde. 

Om ons door deze transitieperiode heen te helpen is er naast het 7 chakra systeem, nu ook een 13 chakra systeem, dat ons helpt een dertienvoudig kosmisch bewustzijn te ontwikkelen. Ik vermoed dat dit bedoeld is om ons te bevrijden van alle oude dogma's gebaseerd op angst, om via dit nieuwe systeem uiteindelijk het hele chakra verhaal los te laten. Waar we nu het leven op aarde nog heel fysiek ervaren, er steeds meer mensen ook energetisch gaan waarnemen, zullen we uiteindelijk alles als puur bewustzijn gaan beleven.

Dit duurt nog wel even (al is alles wel al in potentie aanwezig) omdat we (nog) te maken hebben met het menselijk collectief. Velen zijn er helemaal nog niet klaar voor om deze transitie te maken, zitten nog volop in de weerstand of houden angstvallig vast aan het oude vertrouwde, ook al dient het ze niet meer of werkt het voor geen meter. Ook angst voor verandering zit diep in de menselijke ziel verankerd. Het vraagt nogal wat moed, lef en doorzettingsvermogen om onze schaduwkanten onder ogen te komen en om van binnenuit te veranderen.

Om je hier een beetje bij te helpen, deel ik graag mijn ervaringen met je, in de vorm van (geleide) meditaties en informatie uitwisseling zoals dit blog. Helemaal voor niks! Ik hoef, vraag of verwacht er niets voor terug. Ik weet dat sommige van jullie veel dankbaarheid ervaren voor wie ik ben, wat ik doe en met je deel. Die dankbaarheid kan je laten blijken door op dit (blog)bericht te reageren of het te delen met anderen. Dit is slechts een suggestie, voel je dus vooral tot niets verplicht ; ]

Dank dat je dit bericht helemaal tot het eind hebt gelezen.


No comments:

Post a Comment